Välkommen till min nya blogg!

image2


image3

image5


image4

Jess...precis så är det...nu har jag skapat mig en blogg, enbart för att upplysa, främst min familj och mina vänner om mitt nya liv nere i Norrtälje..men visst, resten av världen är också välkomna!


Vi for ju ner på fredag morgon och började packa in..och idag söndag så ser det faktiskt rätt hyfsat ut..det är väl fortfarande en del saker som ska fixas till, men annars är det fint här nu!
Jag har ett välfyllt kylskåp och ett mysigt place...jag ska nog trivas här bara jag får gå in mig lite!

Mamma, Pappa och Aggi sov i min lägenhet i natt tillsammans med mig, det känns bra, så man är lite van iaf...har värsta restaurang/konferance stället mitteemot mig..så det var ju ngt stohej här i natt...pappa fick en repad bil och en avbruten vindrutetorkare...J*vla idioter!..

De lämnade mig idag...*lonely, im so lonely...i have nobody, im on my own*..;)..satt ute i solskenet ett bra tag och filosoferade lite....det är mycket hurtigbullande pensionerer här omkring, cyklade och gick förbi ganska många..säkert påväg till det där träningsspåret som går här ovanför...

Hade även en liten ful pudel vid namn mimmi som utsikt...den var ju dock söt när den sprang..men varför döper man en pudel till mimmi?

Bestämde mig helt plötsligt för att cykla en sväng runt området och läsa på lite skyltar..det finns tydligen filifialer här för KTH och andra utbildningar som finns i Sthlm, fanns även ett gymnasium här och en vårdcentral (som ligger granne med mig..kanske kan behövas..:)

Satte mig sen i solen igen, medans jag satt där så åkte samma bil runt kvarteret 4 gånger...antingen så var han ohjälpligt vilse eller så ville han lära känna kvarteret lite bättre....det första verkar mer sannolikt....en annan människa till cykel varvade kvarteret 2-3 ggr...är det någon invigningsritual man måste utföra för att få flytta in tro?..kanske ska prova nästa gång...

Något annat som jag har lagt märke till är att man inte hälsar på varandra sådär spontant som jag brukar göra..när jag hejjar får jag den där blicken *do i know you?* och sen ett osäkert "...h...h...eeej"...har de folkskräck allehopa här eller?..eller är jag som skogstroll för öppen för typerna häromkring?!.:)

ska sätta in bilder lite senare på min lägenhet..eller mitt rum som Aggi sa...

Pusskrams sweets!

Kommentarer
Postat av: Malin

hey, love! :)
fasen vad läckert det blev i lägenheten :D
mkt impad, må jag säga.
kommer och hälsar på, be sure of it!
älskar dig, saknar dig löjligt mkt..
tar med mig rödtotten ner och våldgästar soon ;) (pax för den flådiga duschen..!)
massa pussar å kramar // den pålitliga nöten :P

2007-08-26 @ 17:01:23
Postat av: Tja kusse!

Tvungen å checka din sida, söt! Ha de gott!
Kramiz Maria

2007-08-27 @ 11:20:49
Postat av: Aggiii

Tovaaaa! Jag och mamma sa att vi skulle ut och köra hundarna snart, så jag tänkte det att om du körde sparkcykeln så kunde ju jag och mamma sitta i bilen som vanligt men... sen kom jag på det att du inte var hemma ju... Saknar dig! syns till jul då sötunge ;) Puuuuusskrams

2007-08-27 @ 20:50:09
Postat av: Frida

ååh vad fint du har det i ditt "rum"! ;) jag och erika lär väl komma och hälsa på! och du är såååå välkommen hem till oss på helgerna! hhihi ha det super pussälsk<3

2007-08-28 @ 15:43:40
Postat av: Mams

Hej stora lillan !
Vad bra sätt att hålla oss alla uppdaterade om ditt "nya" liv. Hur gick det på bibblan mm idag?
När vi kom hem i söndagskväll 23,15, gick jag upp på ditt rum och det var såååå tooooooooomt. Ska bädda i lakan och rufsa till den !! Puss o kram!!!

2007-08-28 @ 19:21:50
Postat av: Mormor

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ så fint du har i din lägenhet.Du skriver så jätte kul, du är så duktig att få till det!!!!
Hoppas att sängen håller. Du har mardrömmar som jag.
Att gå på kakbuffe kan aldrig vara bra... Hoppas du hittar trevliga kompisar. I miss you Puss o Kram Mormor

2007-08-29 @ 21:59:25
Postat av: Mamma

God Natt på dej, var i buan å målade, blev lite sent så jag ville ej ringa ifall du sov.
Krammmm

2007-08-30 @ 22:19:24
Postat av: Margareta Olsson

Hej!
Vilken fin lya du har fixat till. Hoppas att du har det bra och att du trivs i din nya skola. Det är säkert jättespännande med allt nytt. Ha det bra. Kram från Musse-P

2007-09-11 @ 19:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0