Agent Barbie; med rätt att skratta - El woods (inte skådespelerskan)

Jess...where to begin...är nu hemma i lilla Kvarnsjöö....alltså skogen!

Klev upp underbara 4.30 på Torsdagen för att hinna med bussen som gick 5.40......och hinna med tåget som gick 7.58....loveli!

På bussen in till Sthlm sätter jag mig vid ett sånt där 4 säte och sätter en av mina tunga väskor på sätet brevid, några hållplatser senare kommer de på en gubbe som går fram och nästan SÄTTER sig på väsk-fan där jag har min dator, jag drar undan den snabbt som ögat och han typ "ojdå"....
vart 17 har den normala artigheten tagit vägen som "ursäkta mig, kan jag sitta brevid dig"...å inte bara slänga ner sitt jäla arsle var som helst!.....När vi steg av vid tekniska stod hans buss han skulle vidare med och var startklar....hoppas han missade den!..*meheheh*

Jag har nu iaf vandrat runt i centrala sthlm när jag ser ut som en gravid snigel
...(med en rygga på ryggen och en på magen så är man faktiskt lik en sådan)...

Väl på centralen satte jag mig på en sån där obekväm träsoffa....några minuter senare kommer en tant, troligtvis en uteliggare, hon tuggar ihärdigt på två såna där skumtomtar, fick lust att ge henne min matsäck tills hon började stirra lömskt på mig...då glömde jag alla välgärningstankar och hoppades att hon skulle gå snart..vilket hon också gjorde efter att ha kammat håret i några minuter...:P

På en annan soffa sätter sig en familj,
det är häpnandsväckande när en familj med barn bestämmer sig för att resa...men när en familj med 6 barn under 12 bestämmer sig för att resa..så är det ett rent underverk...gudars vad tålamod de måste ha....och mod......eller är det ren och skär dumhet kanske....?!

På tåget somnar jag och sover bort 4 av de 6 timmarna..ganska händelselöst....på andra sidan gången sitter en brutta som fick ett telefon samtal där hon upprepade ordet gullig minst 1000 gånger på en kvart....det var den längsta kvarten jag någonsin varit med om.....(jag trodde jag skulle bli tokig..;)..haha)



Kom till Ösd och blev mött av Linn å Grenis...vi fikade med Malin och vi bytte julklappar....(ganska intressanta julklappar...;)) Fick sen skjuts ända hem av Gren....

Tittade sen på nyheterna på kvällen, de snackade om att invandrar tjejer hade bättre betyg än svenska killar men att svenska tjejer fortfarande låg högst upp på listan!
Då kläcker tjejen ur sig att "detta bevisar att det inte är bara svenskar som kan ta sig någonstans"...haaallååå...det lät så tattigt så jag skrattade i 5 minuter efteråt....dålig humor jag vet...men så är det!



Idag Fredag for jag och Gren till Bergs gymnasium och hälsade på en sväng, nostalgi eller vaaad...

ajja...vi hööörs...pusskram

image58


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0