Agent Barbie; med rätt att skratta - Ice ice, baby ice

Man kan ju inte säga annat än att det är omväxlande väder ute iaf....det går från 20 graders kyla och snö till 5 grader varmt och töväder.....så då smälter det lite och blir blött o fint...och en dag senare när det är kallt igen så är det blank-is över precist hela gården!
Att gården sluttar gör ju inte saken bättre....ska man gå rakt fram hamnar man på något sätt, ca 300 m nedanför platsen man utgick ifrån!..(överdriver meter antalet en smula...men bara för att göra storyn mer spännande..;))

(Har kommit fram till att när jag ska till o ramla...så blir jag alldeles stel och tänker alltid "h*lvetes, j*vla, sk*t, det här kommer att göra så j*vla ont"....och vet ni vad...jag har rätt VARJE gång....suck*..måste sluta med det där!)



Såå....det är alltså halt ute....och det är preeeecis lika spännande att gå ut med hundmaten varje morgon och kväll....på morgonen är det iof ganska lindrigt...har en 10 liters hink med sopp-vatten...den kan man ju manöverera ganska smidigt....och hoppas för guds skulle att man inte trillar med den över sig!!

På kvällen är det lite mer lurigt....då är det mörkt...och man ser inte vart man ska undvika att gå...och där går man ju såklart då också! Att man sedan går och bär på 4 stycken koppar fyllda med 2 liters gegga i varje, gör ju inte saken bättre....man riktigt gruvar sig när man öppnar dörren och tittar ut på det glimmande havet av is....har faktiskt ramlat med 2 av kopparna en gång...tackolov fick jag det inte på mig..men ont hade jag..och ARG var jag..:P

Sen igår så fick jag hindra en bitch-fight mellan två av våra tikar också...tur vi bor i skogen eftersom jag gormarde i åt dem så de blev förskräckta och slutade....
*Gud bevare mina röstresurser*



Min 13-åriga syrra och hennes kompis skulle till staden Östersund igår...
Så då fick jag följa med och hålla lite koll på dem....."you can call me nanny.....super nanny"....
och enligt dem var jag en "Informations-svamp som man kan hoppa på i Super mario"...ärligt talat har jag inte kommit på om det är en bra eller en dålig sak?!..:S...:P

När
vi skulle åka hem så sitter vi och pratar om vad det står på pelarna på busstorget..(på pelarna sitter det skärmar som visar vilken buss som avgår, samt utrops högtalare) och på står det GIII...vilket står för Gustaf den 3:de torg.....
Syrran försöker jiddra hennes kompis om att torget byggdes då när gustaf den 3:de levde.....stackarn verkade ju tro på det..så jag säger dumt nog;
"jaa..men först å främst hade de inte sån där plåt som sitter på pelarna då...och på gustaf den tredjes tid hade man ju knappast talutrop för döva som de har nu!"

Jag fattade ju själv inte vad jag sagt fel..men såklart skulle min ettriga syster berätta för mig hur korkad jag var..:P



Sen igår filosoferade jag och pappa över hur många som man känt, träffat och mött som man inte har någon aning om vart de har tagit vägen, vad de pysslar med och hur de mår...är det inte sorgligt...



Nu är det snart nyår...å då ska man snart tillbaka till Norrtälje och Campus...
Det ska bli naajs o komma tillbaka faktiskt...:D

Eftersom en viss person var missnöjd med det lilla som han varit med i min blogg....
Så skickar jag en KRAM till Jesper...;)



Puss på er...<3


Kommentarer
Postat av: Lillsyrran

Hahahahahahahah x'''D
fyfan :P

2008-01-16 @ 21:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0