Agent Barbie; med rätt att skratta

Mörka nätter ger en funderingar....så igår kväll tänkte jag så här....att mens och en graviditet är ju i princip samma sak!

*Menssmärtor kan liknas med själva "trycka ut ungen" scenariot
*Vid mens blir man ofta uppsvälld lixom man blir vid en graviditet
*Brösten ömmar för många och man blir känslig
*Man blir oförklarligt sugen på godis och annat vid bägge tillfällena
*Mens innebär en hel del "red stuff", vilket också "trycka ut ungen" scenariot och allt det där med vad push´n pull innebär
*Man gråter som en flodhäst vare sig det handlar om en sticka, home makeover eller disney filmen på 4:an

Alltså...
när man blir gravid..innebär inte detta att man går med på att helt frivilligt ha mens oavbrutet i hela 9 månader?
Kvinnor över hela världen (eller i alla fall jag och mina vänner) svär och förbannar sin menstration och sen går de och blir så lyckliga när de blir gravida....när detta, förutom att man har "mens" i 9 månader, resulterar i att man varken får sova eller gå på dass ensam de närmsta 7 åren typ...gudars vad man ger upp mkt!

Motsägelsefullt så det slår stekpannor om det!....

Men visst...alla gör som de vill....jag tycker bara att det är konstigt...:9

image39


Kommentarer
Postat av: Erika

haha:P filosofisk du e! jag kan ju berätta att ja grinar Jämt när ja kollar på extreme homemakeover :P puss!

2007-10-28 @ 19:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0