Söndag...allready?

Torsdag - Föreläsning hela dagen

Fredag - Idag så hade vi föreläsning om studieteknik..och inte en sådan där taskig genomgång som man får på högstadiet eller på gymnasiet...utan en RIKTIG sådan..han som snackade var huur bra som helst!
Han var rolig och man lärde sig faktiskt ett och annat!...sen lärde man sig såklart en massa om repetitioner osv på skolarbetet..det var väl kanske inte lika roligt..;)..kände mig inte så ambitiös faktiskt!...
Vi fick lära oss att snabbläsa också..måste träna lite på det dock....när jag läsa som vanligt så var jag uppe i ca 320 ord i minuten (det är högre än genomsnittet hehe*)..men sen genom det vi lärde oss..man ska försöka att dela upp meningarna i 5 ord och ta in hela intrycket lixom....(om ngn undrar jag kan förklara närmre)..men iaf..så var jag uppe i 710 ord i minuten efter de  där övningarna...skit coolt!...
Jag ska bli som Kennedy och Olof palme..de klarade upp mellan 1000-3000 ord i minuten!!
Sån här läsning gäller såklart bara facklitteratur och inte skönlitteratur!

Efter föreläsningarna så var det dags för femkamp, alla fick ställa upp sig på ett rep och sedan skulle vi sortera in oss efter födelsemånad och födelsedag!...vårat lag blev en hög med tävlingsinriktade vädurar ...aggressivt och illa..:D...vi blev the grasshoppers
Först skulle vi fånga ett djur och sen skulle vi ha grandprie med dem...tyvärr  så hoppade våran gräshoppa åt fel håll och blev ihjältrampad inom loppet av 10 sekunder!...Han klarade inte pressen så bra....andra djur som spindlar förlorade sina ben....det är inte lätt att vara ett grandprie djur minsann!
Sen skulle vi springa med en sked och potatis i munnen...gå tre stycken på ett par skidor, springa med et mynt i ögat, en galge mellan knäna och styra med en galge...tony rickardsson staffett tydligen..;)

Vi vann inte..fast vi var bra..;)...vi kom 4..av 6..inte sist iaf!!

Sen var det middag på offenciven (kårhuset), där träffades alla och käkade mat osv..väldans trevligt..
Några fick lappar med olika uppgifter..min var att plocka mat från mina bordsgrannar då och då....
Mina bordgranar sa det att NU SKULLE DE VARA VÄLDIGT MISSTÄNKSAMMA MOT ALLT JAG GJORDE
de fattade ingenting ju..:)..jag plockade på och de typ.."jaa ta du"..tillslut var jag ju tvungen att beräta vad jag höll på med..;)..då skrattade de ..:P

Vi gick vidare mot nattklubben sen, det var väldigt roligt om man bortser från att det kostade en 100lap för att komma in..värsta priserna juu....gick hem vid 2..då orkade jag inte mer..:)
Hem och duschade av all wax jag hade i håret..brr*...stelt som jag vet inte vad!!.

Lördag - Lallade på hela dagen..cyklade till Willys med Madde och handlade...jobbigt att cykla..:S....Sen gick jag och hon på Shrek 3..den var ju tyvärr på svenska men den var jätte rolig iaf..:D..minuset var ju alla j*kla ungar som de var tvungna att släppa in i salongen...hade en som snorade mig i örat typ..vad gör man?..slänger flaskan i huvudet på det?...aja, senare gick jag hem till Aralia och tittade på tv lite och pratade med henne och hennes kusin, syster och kompis!..:)..
Sen hem och tittade på lite tv och drack the!

Söndag - Sov ganska länge och tog sen och diskade helgens disk..(ganska mycket)..jag förstår inte vart allt kommer ifrån...använder mer grejer här på en måltid än vad hela familjen använder hemma på en heldag!!..Har nyss varit på Ica med Madde och hittat en NAGELSAX som INTE är böjd längst fram...min lycka är gjord...kunde aldrig med de där böjda typerna! Har även tjatat på killen som jobbar på blomsteravdelningen om mina gerberor..samma kille som jag tjatade på förra helgen...:P..det fanns inga idag heller...suck*

Är nu hemma igen..ska plugga lite tänkte jag..har även fyllt i en ansökan för ett ica kort..börjar känna mig gammal nu..;)..men täääänk på alla rabatter..oÔ...!
Ska göra ngt annat nu..plugga..fast det sa jag ju...ska titta in till Aralia sen  också...!

Citat från 6andthecity, bäst om politik:

I dont believe in the right part
I dont believe in the left party either....
I just believe in Party....
//By Samantha

Pusskram!



Kommentarer
Postat av: Malin

haha...sa ju att du skulle lyckas charma norrtälje-borna oxå! :D
kanske inte genom att sno deras mat, men vad tusan..;)
rena underbarnet du är på läsningen då :) impressive! herr palme/ kennedy kan slänga sig i väggen..!
höhö.. ja vem fan bryr sig om politik..? ;D
pussåkram <3

2007-09-02 @ 18:29:21
Postat av: Gren, vem annars

710 ord i minuten...
Måste mig testa hur många jag klarar, du är ju lite snabbare på riktiga böcker man har nån nytta av, skriven av mästare såsom Jordan, Prettchett och Fiest men vem vet...
Kände att jag tappade tråden nu liksom...

2007-09-02 @ 20:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0