Agent Barbie; med rätt att skratta - Sthlm

Stockholmare är underliga...helt seriöst..
Alla kanske ser helt olika ut..men alla är precis likadana....
Emo här, svartrockare där, stureplanssnobbar over there och östermalmstanterna där ..men alla är same shit lixom..

Alla har axlarna uppdragna till öronen, alla sänker huvudet och ser ut som om de ska gå till attack och de pressar sig framåt i mängderna...stressar...för att hinna till nästa tåg, nästa övergångsställ, nästa buss, hämta snoriga dagisbarn..*mamma får ju inte bli sen iiigen*, hinna före bilköerna, hinna före alla köer över huvudtaget...allt handlar om samma sak..att hinna före ALLA ANDRA.

Det dumma är att man själv kommer hit och känner att man helt plötsligt har ökat takten och tittar sig snabbt omkring för att hitta luckor och sedan sänker huvudet i en tjurrusning och sätter fart....tills jag kommer på mig själv och nästan blir lite generad...jag har ju inte bråttom..varför ska jag stressa?...
Saktar man helt plötsligt ner så har man på en sekund förstört någon annans tjurrusning och man får onda ögat....kanske ska köpa mig en amulett som skyddar mot sånt där...eller skaffa mig ett husdjur som gör att ingen vågar stirra ondskefullt på mig....en...en...anakonda?...

*****

Tunnelbanan är ett annat intressant koncept...jag tror att varenda modelejon i stan befinner sig där nere i halv mörkret....men det är ju som man säger..rovdjur vill ju gärna befinna sig i lite skumrask...en annan då som bär år 2000 mode på vissa saker (inte för att jag kan säga ngt direkt år på mina kläder...eftersom jag då inte bryr mig) blir hemskt uttittad och man kan riktigt se hur näsborrarna fladdrar vid doften av gammalt mode innan man får "the look" och de passerar med högtravande steg som en ponny i manegen...

Jag har mer och mer börjat hålla mig intill väggen där nere i det skumma ljuset...man vet ju aldrig om dessa modegalningar har ett effektivt sätt för att bli av med såna "som ej klär sig rätt och riktigt"...och det sista jag vill är att få en diskret knuff från en hand där den senaste versionen av Gucci-handsken sitter  framför det inkommande eller ack så avgående tunnelbanetåget...

....För vem ska då modisterna titta elakt på?....:9

image64

Kommentarer
Postat av: malin

MAHAHA!! :D
du är för rolig, du... ;P
kanske är norrlandsluften dom vittrar?? :S
puss!

2008-02-23 @ 15:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0