Snöstörm..

Kunde inte åka till prakitken idag pga inställda bussar...blir kanske så imorgon också...snöökaaos...härligt värre skulle jag vilja säga..:D...snööö♥
Det är väl iof hemskt att folk är ute och halkar runt..men men...

Gick en sväng till flygis..åkte skridskor från grindarna till bostadshusen...tog mig ner med minsta möjliga ansträngning alltså...inga gångvägar var uppskottade..så man fick tassa sig fram i trafiken..spännande..på vägen hem höll jag på att ramla framför en bil...kunde ju ha vart spännande förvisso....



Sen när det inte är uppplogat så ska man försöka att ta sig någonstans genom att trampa i andras fotspår...man ser ju ut som sputnik himself när man ska manövera sig ut.."the robotdance"...fast fult...och ograciöst...
Slutar med att man antingen ramlar för man har balans som en apa...(en enbent alkoholiserad apa),,,för apor är nog ganska säkra kom jag på...eller att man trampar snett hejkomochhjälp mig och det slutar med att man ändå är stenblöt upp till knäna...
Lika bra att pulsa på en gång egentligen...men gör man de?..nä!

Har bakat idag...så har stått framför spisen heeela dagen.(riktigt husfruaktigt..jag vet...illa!)..så damn trött nu!...

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0