Från Buss till t-bana till tåg..

Sagt det förut och säger det igen...det är roligt att åka komunalt för man ser så mycket!

När man ska kliva på bussen här nere så har man ett kö-system där man riskerar nacksving om man inte följer köreglerna...
Sånt tänker inte jag på allt som oftast, åker man buss hemma så är det snabbast först...även om man nyss kommit till busshållsplatsen...så det gjorde jag en dag i sthlm på tekniska när jag skulle mot norrtälje...jag stod och väntade på kajsa...och sen gick jag på...jag observerade dock inte den 100 m långa köns arga blickar...vilket kajsa gjorde...hon skämdes som en hund..tydligen..men men,,,

Sen T-centralen...där händer det mycket roligt ska ni veta...satt där och spanade på varenda människa som gick förbi bänken..

Gubben som står och ser måttligt generad ut med frugans handväska under armen, tre medelålders män som inte lyckas låsa sitt säkerhetsskåp samtidigt som de huttar diskret lite starksprit i en flaska de skickar runt...(kanske inte så konstigt att de inte kunde låsa skåpet) och den generade gubben som står och undrar om han ska hjälpa de medelåldersmännen...jag riktigt ser hur han står i startgropen för att hjälpa dem..men så kommer frugan..han ser nästan lite lättad ut...
Lodisarna som springer med jämna mellanrum och samlar flaskor, olika hela tiden...undrar hur många såna det finns i sthlm egentligen..?!

På tåget  mot Avesta tittar jag ut genom fönstret och ser 4 rådjur..har hört ngnstans att det bringar tur att se såna...dock så låg en ner...antingen så vilade den eller så var den död...undrar hur det påverkar lyckan...?
3 km senare siktade jag ännu ett rådjur..som sprang för sitt liv den här gången...kan ju definitivt inte båda gott....

Ska sluta spå i rådjur...dels för att det inte alls verkar ha positiv utgång..och dels för att man kan ju betraktas som knäpp...(too late for that, eller vadå!)

Är i Avesta nu iaf...:)
Puss


Kommentarer
Postat av: mammi

Spå i rådjur,det var nåt nytt !! Kanske det funkar med havregrynsgröt oxå ? Ska pröva imorron.

2008-09-10 @ 21:44:23
Postat av: //Gren

hmm, interesant förslag, mycket säkrare att spå i gröt, rätt interesant om du skulle se gröten springa iväg, det måste på något sätt betyda olycka.

2008-09-10 @ 22:39:05
Postat av: Agnes

Men ändå kan det ju inte betyda lycka om gröten ligger som död ner? Eller?

2008-09-17 @ 17:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0