Hemfärd á la hell

Scenario; Tova Åker hem till Norrtälje från Avesta

Problem; Väskan är Aptung

Släpar in mig själv på bussen mot norrtälje och sätter mig på ett sånt där 4 säte...mittemot mig sätter sig en tant...jag ler lite till henne (för hon gjorde något som var värt att le åt men som jag inte kommer på just nu..)
Helt plötsligt erbjuder hon mig en banan...jag tackar snällt nej, åsså åker vi...
(och ja, det var en riktig tant och det var en helt vanlig banan, ingen kod-mening för snuskgubbe som erbjuder ngt helt annat)

Tanten har alla sina väskor på sätet breve och vid ett stopp kliver en annan tant på...helt plötsligt så utvecklas det hela till kärringarnas krig..
"Ta bort väskorna så jag får sitta", "Men vart ska jag ha dem då?", "Det är väl inte mitt problem"...osv
Den artiga grabben som sitter brevid mig erbjuder att sätta väskan på plattformen bakom...men han får världens harang om hur hennes förra väska blev förstörd där ...*blahaa blahaa*

Det är alltså DÄRFÖR som folk i Sthlm undviker ögonkontakt och kommunikation...de är rädda att få en galning på halsen....


Helt plötsligt börjar den första kärringen skrika åt en kvinna som sitter bakom henne att sluta skrika henne i örat....hon pratade i telefon och man märkte knappt att hon fanns med på bussen...
Det går en minut och sen börjar hon skrika igen "HÖR DU INTE VAD JAG SÄGER? YAAADAAA YAAADAAA SKRIIIKA SKRIKA.."

Undrar jag vem som störde mest på den bussen!


Visste inte om jag skulle skratta eller gråta...men en sak är säker..hade jag skrattat så hade jag nog fått en banan uppkörd på en mindre bekväm plats...


Vägen till campus
Att gå upp till campus sen var inte lätt...väskan vägde apa och idag har jag så ont i axlarna att jag inte klarar av att säga luftballong ens...Hade inga pengar, men kunde lätt ha erbjudit min kropp eller vad som helst bara jag hade fått lift hem...(då förstår ni min desperation)

Nu ska jag titta på söta pojkar på tv:n dvs supernatrual
Puss


Kommentarer
Postat av: //Gren

för mig duger det om du har kortkort och högklackat så skjussar jag vart du vill:P

2008-09-21 @ 23:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0