Koll på T-banan..

Det är intressant att åka T-bana..man ser så mycket...

Det som är allra roligaste med T-banan är hur precis varenda en lyckas med konststycket att inte titta en enda människa i ögonen fast man står packade som sillar....

Det är som en oskriven regel, de tittar hellre upp i taket lixom..inte konstigt att det är så många som går in i väggen i storstäder...(ha ha ha)
Skulle man råka se någon i ögonen så kanske man måste hälsa..eller än värre...hålla en konversation....och det kan man ju inte nedlåta sig själv till...

Så när jag står där..känns det som om jag måste kompensera genom att försöka glo varenda människa i hela vagnen i ögonen...folk tror troligtvis att jag antingen är skelögd, har käkat blängsylta eller har rymt från en sluten vårdanstalt pga aggressivitet lr ngt...

Annat som är roligt med T-banan är att titta på hur folk är klädda....
...det finns ju allt från kontorsnissar/or till hej-kom-och-hjälp-mig fall......

Ex. en tjej klädd i rosa byxor, lila skor och grön disney t-shirt....
hade jag klätt mig så så hade det då inte berott på bra smak..utan snarare i brist på ljus och man tar det man får tag på...

men men...folk får väl göra som de vill..även om det slutar med ett mindre misslyckande...:P

Puss..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0