Fågelkvitter och rondell-"konst"...

Har upptäckt en alldeles fantastisk sak...en radiokanal som endast sänder fågelkvitter...

Helt lyysande....eller ja...lyssnade en stund och jag tror de även har spelat in en del gamar och knölsvanar också...inte så vackert kanske...

Ärligt talat..en radiokanal med fågelkvitter?? Vem ska jag ge en fnoskar för konstigaste påhittet någonsin?!




En annan sak jag tycker är konstig är det där de smäller upp i mitten av rondellerna....vad är det??
Tex den i Täby, betong-pinnar..
Jag tycker det ser ut som ett icke färdigbyggt husbygge....ett ganska taskigt bygge för att vara korrekt
!

Så säger kommunen att de betalat massa för att en "konstnär" ska designa något roligt i rondellerna...men allvarligt?
Ta vilken alkis/tant på 90/3åring på dagis som helst och du skulle få ett liknande resultat (med ölflaskor, stick-stickor eller lego) 
Kan inte någon göra något som faktiskt är KUL att titta på...bygg-pinnar är inte kul någonstans...eller?! Jag kanske har missat det garvsyrande med det hela... (troligen inte...)

Tänk er om 300 år när våra efterlevande gräver fram rondellerna och inser att folk på den här tiden tyckte betong-pinnar kastat som plocke-pinn var konst....illa...pinsamt rent av!

"Konst" sa Kajsa,,,
"Konst-igt" säger jag...!!

Puss

Kommentarer
Postat av: //Gren

Det finns en anledning till att konst kämpar hårt för att överleva...

2009-02-06 @ 12:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0