Propp..

Ja..kanske är det dags för mig att komma loss ur bloggdimman och börja skriva igen...

Har varit dött här sen jullovet men jag har bra anledningar tycker jag iaf...

För det första började det nya året med att min Farmor dog! "Goddag Jobbigt!"

R.I.P Fajje


...och nu ligger jag sjuk i den nya super-influensan som vägrar släppa sitt grepp om mig..har varit sjuk med feber framotillbaka, hosta, ont i halsen, örvärk och en ständigt störigt rinnande näsa (ännu mer störigt när flödet står still och min andning upphör...ytte-pytte störigt bara..minimalt....särskilt när man ska äta och måste hämta andan som en bulimi-säl utan tänder och rinnande näshår)

Sen måste jag ju påstå att det är skönt att jag var hemma i skogen när jag blev sjuk..så folk kunnat undvika att se mitt sönder snutna plyte....och att gå runt med en lök i örat är väl inte världens sexigaste assocear heller kanske...

"Min pojke hade många öroninflammationer när han var liten. Fick rådet av läkare faktiskt, hur mysko det än kan verka, att lägga lite uppvärmd lök på örat ( i en tunn kompress eller liknande). Det funkade de flesta av gångerna men han fick även penicillin några gånger. Har alltid lök hemma nuförtiden." /Från familjeliv.se

Så ja, det ÄR faktiskt bevisat att det fungerar och är inget påhitt av någon spåtant som sitter i skogen och kastar kottar på förbipasserande turister....eller ja...det kan det ju ioförsig vara...jag vet ju inte!

Iaf...när jag använder mig av löken så ser jag ut som en hip-hopande tellytubbey som rimligtvis luktar lök....

Men det hjälpte mot örvärken ett tag iaf...jag antar att jag kan kalla den för "my lucky onion"...hehe (Agnes förstår iaf...)


Puss


Kommentarer
Postat av: Tova

this is my luucky onion..!



fajje <3

2009-01-26 @ 18:51:39
URL: http://agentbarbie.blogg.se/
Postat av: Lintan

mihihi :P

mitt lilla lököra!

2009-01-26 @ 21:08:59
URL: http://agentpolarbear.blogg.se/
Postat av: Alexander

Wohoooo :-)

2009-01-27 @ 09:18:29
URL: http://www.crafty.se
Postat av: //Gren

Äe det för mycket att be om ett kort?Skulle göra hela året för mig:P

2009-01-27 @ 11:22:44
Postat av: Emma

1) Jag ar ledsen att din farmor ar borta. Det ar svart just nu men forsok tanka pa allt ni gjort tillsammans.

2) berattade om loken for David - det ar inget man anvander pa sjukhuset - just nu - men hor av dig om det funkar sa kanske han pillar en en lokbit i orat pa alla patienter. Fast det kanske inte funkar sa bra iom att han ar pa forlossningen...



Ha't gott.

2009-01-27 @ 21:50:36
URL: http://blondephilosophy.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0