Wartt e Börden?

Nu när jag har varit hemma i skogen så har jag tagit på mig att vara ansvarig för att fylla på mat till fåglarna varje dag...

Det är himla roligt att titta på de små fåglarna när de svärmar runt fågelbordet - de är ju så himla söta, skulle vilja ta fast en och mysa lite med den..om det inte varit för det faktum att de är äckligt ohygieniska (den bajsar förmodligen på mig), de kryllar av typ loppor och galna fågelsjukan och den kommer antagligen picka av mig ett öga innan den dör av en stress attack....

...vore det inte för dessa små detaljer är de säkert jätte söta och mysiga på nära håll...

Vi har så många olika arter runt fågelbordet också, hackspettar, sidensvansar, domherrar, talgoxar.....ekorrar....rådjur..........ehm...ja...faktiskt!

Men att fylla på ny mat verkar alltid vara ett självmordsuppdrag....tänk er jag kommer ut och de fåglar som sitter runt "matbordet" flyger till det näraliggande trädet och sätter sig där med alla sina släktingar,,,så sitter de där 50.000 (typ)...hungriga fåglar som alla följer min minsta rörelse när jag närmar mig...har till och med nästan blivit påkörd av en jävla mes (bokstavligen) som svepte förbi mitt huvud i 180 knyck....tänk att de också har sina egna kamikazes....

..och så fort jag är klar hinner man knappt röra sig därifrån innan de sveper ner som gamar i öknen...


........de kanske inte är så gulliga trots allt.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0