midsummer i grankojan..

Firade med min familj långt ute i skogen!

Fäbodvallen ligger mitt ute bland granarna och *vad jag nu tror på* ska veta att jag har saknat granarna en anings mycket!

Med björnar, spindlar, mygg, utedass och annat oknytt sov vi över i två nätter innan nu helgen är till ända,
Tänk om man fick leva så jämt va..;)

Kunde dock ha varit utan magkänslan av att vara beredd på att hitta en björn i farstun när man kliver ut intet ont anande, men annars så är det prima liv där ute, inte så komplicerat...

...allt handlar om att hämta ved, elda ved, hämta vatten, koka vatten, diska...och resten av tiden går ut på att bara vara...
..nu tänker alla hämmade stadsfjantar att "huh nej, göööör man inget annat?"

Jag skulle tro att de skulle först gnaga av naglarna på fingrarna...sen fortsätta på tånaglarna för att sen påbörja bitandet på handen...nej nej! Inget för stadsfjantar, de behöver aktiviteter....så det har något att skriva in i kalendern...^^

Men ni som redan nu avsäger er sånt här (utedass, el-löst, isolerat) ska nog tänka om...för det är minsan himla mysigt att gå på dass och ha dörren öppen, lyssna på fågelkvittret och titta på solen som dansar bland granarna... (ja tänk, hon går på dass oxå!)

Nog sagt...ja är en inbiten skogs och bondemänniska tror jag minsann...ge mig en ko, en skog och ett trädgårdsland så ska jag nog kunna leva lyckligt i alla mina dagar jag med! ;)






Så vad säger ni? Livet i en sockerpåse, eller vad!!

Kommentarer
Postat av: //Gren

Jag skulle bli tokig. Jag klarar mig perfekt utan dator, ström och kranvatten. Men jag måste ha något att göra...

Närmare helvetet på jorden kan man inte komma...

Men jag har faktiskt aldrig testat heller så jag skall inte säga något. Får försöka bo i buvall i 2 dagar och återkommer med svar på om min åsikt ändrats.

2009-06-22 @ 00:39:24
Postat av: Linn

Myyyyys!

2009-06-22 @ 06:40:54
URL: http://agentpolarbear.blogg.se/
Postat av: josefina

Tittar bara in ör att säga attdu får ha en bra måndag =)

2009-06-22 @ 06:47:24
URL: http://josefnaljus.webblogg.se/
Postat av: kajsa

du e ju då för söt min lilla tok-jänta=)

2009-06-22 @ 13:11:57
Postat av: agnes

mmmmmm! ((:

2009-06-22 @ 14:13:50
URL: http://agentskipper.blogg.se/
Postat av: agnes

MEN så har vi ju monstret i brunnen..

2009-06-22 @ 14:16:49
URL: http://agentskipper.blogg.se/
Postat av: frida

åhhh vad mysigt! jag vill också!

2009-06-22 @ 22:19:53
Postat av: Erika

Myys! =) Men ser lite kallt ut? Ses snart babe! :D:D

2009-06-23 @ 00:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0