Ett minne från förr...

När jag blir gammal och grå vill jag ha minnen i färg,
minnen av fåglar i skyn och minnen av fågelsång bland träden.

Minnen som dansar i solljuset
och minnen som luktar av nybakat bröd.

Minnen som skrattar högt av glädje
och minnen av kor som råmar på fälten.

Jag vill ha minnen av sprakande lycka,
och minnen av värme och kyla.

Minnen från en porlande bäck,
och minnen gröna som det klaraste hav.

Jag vill ha minnen av himlen blå,
och snön som gnistar på backen.

Minnen som känns som en svalkande bris,
minnen som luktar hö.

Jag vill ha minnen av skuttande får,
och minnen av betande hästar.

Minnen som får mig att gråta,
minnen som får mig att skratta.

Jag vill ha minnen fyllda med röda löv,
och minnen av susande skogar.

Minnen som får mig att känna frid,
minnen som gnistrar som diamanter.

Jag vill ha minnen av skällande hundar,
och minnen av prasslande papper.

Minnen av en sprakande brasa,
minnen som luktar eld och virvlande dimma.

Det jag vill ha är minnen av livet,
minnen från ett liv jag valde att leva.



Kommentarer
Postat av: Anonym

vackert....

2009-12-03 @ 19:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0