"Twilight-effekten"

Helt plötsligt är man överfallen av Vampyrer i alla dess former..

Bokindustrin spottar ut böcker om nackbitande hetingar som tar dig med storm.
Film och -serieindustrin hivar ut långbenta bleka snyggingar genom fönstren och rakt hem till tv-soffan.

Snart är behovet av vampyrerna mättat och industrin har sugit ut varenda liten droppe blod som genren har att erbjuda. (ha ha)

..och det är synd att det ska vara så, att man suger musten ur ett ämne så till den grad att den efter ett tag kommer bli föraktad och avdankad.
För en hängiven fantasy-ist så vill jag såklart gärna ha de här böckerna, de här filmerna och jag samlar på mig orden, filmerna och böckerna och bevekar dem svartsjukt i mina bokhyllor. (blir även ganska dyrt om det ska fortsätta såhär)

*Those Sacred books...*

Jag vet för min egen del att vampyrerna aldrig kommer att läggas i kistan och bli dammiga, men det är synd och skam att se hur en "gammal vän" blir utnyttjad som en gammal trasa...ta det lite pö om pö tycker jag, ge ut i små portioner så man hinner njuta, nu stressar man bara vidare till nya tänder, en ny story...


...och tänk vad alla vampisar ska bli irriterade av att bli exposerade så här (man vet ju aldrig eller hur...)

^^


Kommentarer
Postat av: Linn

hihi.. :) du kanske kan få ta del av christines forskning? :P

2009-10-03 @ 13:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0