Danke..och tack för the separation

Tack tack för alla fina inlägg..det är kul att så pass många läser den ändå..:D

såå vad har då hänt idag...först på skolan har vi bara suttit vid datan och pysslat med excel..inte ett dugg intressant..lyssnade man ut i klassrummet hörde man suckar djupa som kamelpucklar en solig ökendag!..ganska komiskt egentligen!

Seen..efter skolan skulle vi ge oss iväg ner till stan och ta en fika..så jag passade på att göra min potatisgratäng innan vi stack neråt..den blev klar precis innan vi skulle iväg...så kocken i sällskapet (Sofie) fick kolla om den var färdig så jag kunde ta ut den. ..;)

Jag, Micaela, Sofie och Josefine cyklade ner till Norrtälje centrum och där mötte Madde, Maria och Jenny upp oss och vi fikade lite lätt på det enda öppna fiket..(klockan var 18.00)
Vi vandrade sen hemåt igen och jag gick hem till mitt och stekte kyckling och wokade i grönsaker som kära Moster hade tagit med sig, de kom väl till pass! Taaaack!
Så nu sitter jag ännu en gång och väntar på en salmonella attack!..aldrig mer kyckling..ska hålla mig till sånt man kan lita på!!!!!

Sprang sedan iväg till Madde för att kolla igenom hennes film förråd, med nyckeln i högsta beredskap gick jag iväg..man vet ju aldrig..det kan ju finnas en campusgalning här i buskarna...men jag tog mig säkert dit och säkert hem igen...såg ett ljussken på himlen på väg hem..jag tänkte tro att det var ett UFO..men för att göra det hela lite tråkigare så gissar jag på ett flygplan!

Det är iaf becksvart utanför mitt hus...man ser inte skosnörena framför sig...tänk om jag skulle snubbla och drukna i en vattenpöl?..(it happends you know) ingen skulle se mig förrens det blev ljust nästa dag...måste prata med bovärden om detta, elevernas liv hänger på mig!

(appropå campusgalning så har jag inofficiellt döpt om mig till Campusguide...fick visa en massa bilar tillrätta när de letade efter offenciven på området..alla stannade och frågade mig..guuud vad jag måste se pålitlig ut..;))

Vad har annars hänt idag då....
Jag skulle testa om min mjölk hade blivit gammal genom att värma den i micron lite...mamma säger att om man värmer upp mjölk så separerar den och blir klumpig vs. rinnig.......jag satte in den i micron på lunch rasten och värmde den lite i min fina kopp som det står "Bitch of the year" på.....och visst separerade mjölken sig...

 Men inte bara den...mjölken separerade från koppen också....(mjölken exploderade av någon lustig anledning)...men det kan jag förstå...inte vill man vara kvar med någon som har fått utnämningen "bitch of the year"...inte ens om man är sur mjölk.....
hmm..men då ville ju koppen säkert inte heller vara kvar med ngn som är sur....det var nog en ömsesidig separation...(advokaten hade nog mycket jobb med det där....och jag fick städa upp röran..)
Beväpnad med en trasa gav jag mig in i separationsområdet och torkade bort resterna...det är ingen vacker syn när en skilsmässa ägt rum!

Där försvann i alla fall en stor del av min lunchrast..;)...
Och för dem som inte har sett koppen!
image18



Ska nu se lite på TV och sen skynda mig till min DEJT......med min dusch....GOT YA!....mahaha

Pusskram
Älskar er!
(ni vet villka ni är)


Kommentarer
Postat av: Gren, vem annars

HÄr sitter man, dammig och med krokig rygg och hosta efter att man storstädar (kommer hosta damm i en vecka). Dåligt humör och trött. Så läser man din blogg om salmonellaattacker och exploderande mjölk, så blir man genast på bättre humör.
Ibland är du en riktig sunshine.

2007-09-13 @ 14:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0