Let me introduce; Kvarnsjö

Så, vad är Kvarnsjö?

Jo, det är min kära hemby som ligger i södra Jämtland och jag tänkte här berätta lite om platsen och dess attraktioner!

Välkommen till Kvarnsjö

image79

Detta mina vänner är Kvarnsjös enda tåghållplats, här kommer inlandsbanan förbi ibland (obs. ibland)
och plockar upp dem eller den som får för sig att den vill åka. Då vrider man lite snitsigt på skylten och voilá, tåget stannar..om det nu går ngt vill säga!

image80

Kvarnsjös slalom backe...vissa byar är menade att ha skidnedfarter och vissa är det inte!
Klövsjö med sitt Katrina funkar ju, men Kvarnsjös skidbacke blev aldrig någon succé...

Jag själv har aldrig tagit mig nerför denna backe eftersom då jag och min far skulle åka så pajjade hans skidbindning och jag kunde inte åka upp för den trassliga liften ensam (ja, det fanns t.o.m en lift).....

Men visst kan man se potentialen, om man bortser från stenrösena, buskarna och träden så är det en riktigt fin backe...det finns ju lixom 2 stycken lampor också!

Själv föredrar jag backen sommartid, då man kan gå upp på "Lia", ett jättefint område ovanför backen, med tillhörande kor och fantastisk utsikt!

image81image82

Byns badställe, det är hit man går om man vill doppa sina tår i iskallt vatten.
Det är även det enda badstället, så här hamnar man vare sig man vill det eller inte!
Själv var det sista gången jag badade här i somras då jag blev biten av en Ilsken gädda, därför kommer jag minsan aldrig sätta ner mina välsmakande tår på den bottnen igen!

Kanske ska lansera detta som en huvudattraktion i Kvarnsjö - Kvarnstjärn odjuret!

image84
Tänk er en fot i gapet istället för fisken! 

image85

Vi kan även erbjuda bungy-jump (eget snöre måste dock medtagas).

Söker man spänning, erfarenhet och fara är det hit man ska söka sig (den största delen består nog av fara, bungyjump är en obeprövad konst här i byn än så länge, vi väntar på en dum turist som ska ta första steget)

image86

Har man kommit fram till den här skylten uppenbarar sig ett par alternativ!
Antingen så svänger man upp till Campen, där det är mycket möjligt att man faktiskt får trängas med andra människor. (obs. riktiga människor, inte såna som bara finns i mitt huvud).
(Ska jag vara helt ärlig är det teenytiny för mycket turister här i byn...they are everywhere..:S)

Eller så fortsätter man faktiskt förbi skylten FAST den allmänna vägen slutar...för där bortanför...där bor jag! 

image87

Välkommna till mitt hood, som man säger i sämre lottade kåkstäder!
Här bor jag tillsammans (ibland, bor ju faktiskt i Norrtälje för tillfället) med andra människor som kallar sig för familjen..(Tänkte berätta om dem seenare - Det vänstra fönstret på övervåningen med tillhörande rum..tja..det är mitt rum) 

image88
...och detta är utsikten utanför mitt house...direktinsyn till fjällen...me likey...och ser ni all snö?..;)


Later!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0