Livets miffon...

Jag har funderat på en sak några veckor nu och det är hur sjukt det faktiskt är att människor ska gå omkring och vara rädd för ANDRA människor...då tänker jag på allt hemskt en människa kan göra mot en annan: våldtäckt, misshandel, rån, krig, terrorattacker...allt som skadar andra människor!

..det är ju inte såhär det ska vara, det stämmer ju inte föröverhuvudtaget!

Om man tänker att alla människor är så sköra, vi har ett kort liv och man kan blåsa ur vår livseld så enkelt som bara den...ska man då gå runt och vara rädd för något som egentligen är precis likadant som en själv..samma art lixom..?

Vart är den respekten för någon annans liv, när man själv är så medveten om hur kort en livslängd egentligen är...och att man själv är lika skör och att detta som "jag" gör mot dig lika gärna skulle kunna hända mig...

Jag vet inte vad jag ska säga om det här riktigt, men jag blir alldeles lessen i hjärtat över att det ska vara såhär...

My point with this monologue: Man ska inte behöva gå runt och vara rädd för en "medmänniska" - Sluta era jävla miffon!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med. Jag tycker alla konverterar till Bhudister, blir det lugn och ro och du behöver inte be lika ofta som i Islam...

2008-11-11 @ 15:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0