Ett spindelben någon?

Jaaaajaaa....
Är väl hemma från Prag nu iaf...hunnit med en del sen dess också..;)

Håller på att packa ner min lägenhet för fullt och det är därför jag inte skrivit något...
...det enda jag tänker på är bananlådor nuför tiden...

MIn lägenhet är fyyyyylld till bredden av bananlådor....

....och igår natt när jag sitter vid msn innan läggdags så pratar jag med kära Sofie....och vad säger hon...jooo detta:

-Du aktar väl dig för bananspindlarna?

- ..................????


- Ja, det följer ju med såna till affärerna i alla fall....

...och här sitter man med 50elva banankartonger...fyllda med tusentals spindelbon (tror jag)....och det börjar krypa i hela kroppen....ensam....och klarvaken!!

Såg för min inre syn hur de klättrade upp för sängstommen och la ägg i mitt öra....kruxet är ju att bananspindlar tydligen är lite gifitiga...och äckligt äckliga (det handlar ju ändå om en spindel).....och ganska stora en del... 

Citat Aftonbladet
"- Det är en bananspindel, säger Jonas.
  - Man ska undvika att klappa eller kela med den. Då kan det bli ett stick av spindelns två gaddar. Det orsakar sveda. Men för en vuxen är giftet inte dödligt."

.....tack för tipset....inte kela....inte klappa......CHECK!!!!!

Man sväljer i snitt 6 spindlar per år i sömnen...(ryser i hela kroppen)
Det är väl en jävla tur vi inte har såna där...tarantellor och såna där stora här...kan tänka mig vilka kvävningsolyckor det kan bli borta i australien...;9

Nepp, det blir jag som tar med en stekpanna i sängen i natt, ...jag ska ta dem allehopa....

Puss

 


ordnat kaos......he he!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hahaha kan verkligen se dig framför mig... som en ren som är ute i skogen när jakten har tagit fart.. U know what I mean! =)

Puss

2009-04-07 @ 23:47:09
Postat av: Erika

Du har ju till å med gjort en bro av lådor till dom upp till sängen! :P puss knas=)

2009-04-08 @ 11:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0