Lost in Jane Austen

Jag och min kära syster såg igår "Lost in Jane Austen"

Handlar om en tjej i moderna London som älskar boken Stolthet och fördom och läser den om och om igen.
En dag upptäcker hon att självaste Elisabeth Bennet står inne i hennes badrum där hon har kommit genom en dörr från det förflutna...de byter plats. Miss Price blir gäst i huset Bennet och Elisabeth tar plats i den moderna världen, men att vara ny i en gammal värld blir inte så lätt som hon trodde att det skulle bli.

Vi var helt exalterade under filmens gång, vi skiftade från sorg, till glädje och hysteri. Man vet ju hur orginal storyn går, men den här versionen visste man ju inte hur den skulle sluta...

Nu ska jag gå och spana i mina garderober, i badrummet och överallt annanstans efter min hemliga dörr...

Darcy må vara stolt och oförskämd...men skulle då inte ha ngt emot att träffa honom in personal jag heller ^^

Sååå dagens Ögongodis:



<3


Kommentarer
Postat av: Linn

nej men BLÄ! det DÄR är inte rätt darcy!!! ;)

2009-11-26 @ 12:56:09
Postat av: agnes

hysteri filmen igenom!

2009-11-28 @ 00:50:55
Postat av: Miss E

Visst är de så cool den serien! Jag gillar den starkt, och visst, håller med tjejerna ovan, det är "fel" Darcy, men han fungerar :-)

2009-12-01 @ 22:38:36
URL: http://missesblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0