Machogryta och inget socker..

Kära mormor ringer
"Snäääääälla Tova kan du åka med morfar ner till bygdegården och prata och visa arkitekten hur det nya köket ska se ut?"

Jag är snäll och vill underlätta för mormor så jag följde med...


Tyvärr visade det sig som så att fika korgen var medpackad och när vi stiger ur bilen säger morfar.."Jamen det här var ju bra, nu får ju du duka och servera kaffe nu när det blev så här.."

NU NÄR DET BLEV SÅ HÄR???


En kvinna råkade hamna bland machogubbarna och då ska ju naturligtvis HON duka upp och servera det förbannade kaffet.
Jag susar ner i källaren arg som ett diskriminerat bi och ignorerar den direkta ordern (som det helt visst var)...efter en liten stund ropar machobiffen, "Hörru Tova, duka nudå och servera så vi kan fika"
MEN HALLÅ..där står 8 gubbar och hänger, pratar, gör iiiingenting och tittat unisont på mig.....och vem ska fixadonaordnagöra..jo jag...som så händigt dök upp...


Synd att man fortfarande har respekt för äldre..jag dukade det förbannade bordet och gick sen på promenad tills de fikat färdigt så jag kunde göra det jag blev ditkallad för att göra, nämligen Bestämma!


Det ironiska var att jag var precis likadant klädd som gubbarna i källaren, kängor, jaktbyxor, skogshuggarskjorta och jaktjacka....ändå åkte man dit för man råkar ha mer än ett hål nertill.....
Könsroller påväg att bli upplösta? Knappast, de olika generationerna har inte samma syn och kommer heller aldrig att få det, de tycker att det ska vara såhär, men de är väl uppväxta med det...

Machoträsket remains...



Farväl från Macho-Kvarnsjö, T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0