Woorms

På väg ner till bussen imorse så gick jag förbi en lagomt stelfrusen mask...varför kryper de upp när det är så kallt ute och vet att de förmodligen kommer sluta som en torkad pinne i ett pinjeträd?

Men back to det jag egentligen funderade på...tänk er ett landskap, med vanlig mark liksom...fåglarna sjunger och kusarna kryper omkring i jorden...och KABAM så lägger man en parkering där...(asfalt och skit)

När då maskarna ska upp och ta sig en nypa luft (eller nu vad 17 maskar gör) så kommer de upp och slår huvudet i något hårt....vad tänker de då?..."oh shit" ..?
Är de smarta och kryper ner igen och försöker på ett annat ställe...eller dör de (av kronisk hjärnskakning) i kampen för att försöka ta sig upp till ytan....
....och om de försöker på ett annat ställe men inte tar sig upp där heller....skiter de i det då och återgår till sin mysiga dirt, eller måste de ha luft?...

Gudars..måste utföra studier på daggmaskens dagliga liv tror jag...

Appropå KABAM så såg jag Bond på bio igår med Alexander, där var det kabam från början till slut indeed...helt okej film..inte så mycket bond över bond längre bara....

Puss


Kommentarer
Postat av: Alexander M J

Jag säger som dig, "helt okej film..inte så mycket bond över bond längre bara...."



Nästa gång väljer du film.

2008-11-05 @ 13:14:27
URL: http://www.crafty.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0